Sider

onsdag 29. oktober 2014

New Zealand


For tiden befinner jeg meg på den andre siden av verden. Bokstavelig talt så langt unna Norge det er mulig å komme (med unntak av sydpolen).
Min vakre kone skriver nesten ukentlig en blogg om hvordan det er å bo i New Zealand samt hva vi som familie gjør her nede så det har jeg ikke tenkt til å fortelle så mye om. Bloggen hennes finnes her Reiseblogg , men denne bloggen er begrenset til inviterte personer. Hvis du ønsker tilgang kan du sende meg en e-post eller melding her.

Vi har vært her nede i 10 mnd nå. De første månedene jobbet jeg hjemme og hadde god tid til trening. Det var varmt og deilig, virkelig en fryd å kunne bruke mye tid ute. Så kom vinteren. Kan ikke sammenlignes med norsk vinter, her er det bare vått, rått og kjølig (ca 5-10 grader). Arbeids mengden hjemmefra gikk ned så jeg valgte å finne meg en jobb lokalt. Dessverre så gjorde jobben at det ble vanskeligere å få tid til å trene. Når den norske sommerferien var over økte arbeids mengden igjen og jeg ble sittende med to tilnærmet fulltidsjobber. Det sier seg selv at bortimot all trening gikk i vasken.
Nå har jeg valgt å si opp min lokale jobb så jeg igjen får masse tid til mine ego turer :)

Hvis vi blir her nede lenge nok så er planen IM New Zealand i mars, men vi får se.



Underveis så skal jeg finne meg noen andre konkurranser, men jeg har ingen plan enda.

Tidligere i år deltok jeg på Auckland Triathlon (eller Barfoot & Thompson Auckland ITU World Triathlon). Olympisk distanse.

Her er en liten serie med mini bilder:




Det er foreløpig min eneste konkurranse her nede. Gøy å delta, super stemning med masse folk. Spennede å se på proffene som konkurerte på ettermiddagen samme dag.









1 kommentar:

  1. Og du klarte IM NZ!!! Nordmenn neste? Min kollega håper å klare det en gang. Han er også modell 78 og har to små gutter. Gutta på jobben ble mektig imponerte når jeg viste bilder av din målgang. Nesten kjendis nå.

    SvarSlett