Sider

onsdag 12. september 2012

Løpe-/bryllupshelg i Sverige




Når man har 3 barn, fulltidsjobb og en kone som er i innspurten av sin doktorgrad så er det litt begrenset hva man får tid til av trening. En hel helg alene er derfor gull verdt rent treningsmessig.

Denne aktuelle helgen var jeg invitert i bryllup til min kjære tante. Begivenheten fant sted på en flott herregård i Sverige.


Etter å ha annkommet gården og spist litt mat, snek jeg meg unna resten av gjestene og løp rett til skogs. Turen gikk opp en slalombakke og helt uten mål og mening den veien jeg følte for. Turen startet ikke før relativt sent og det ble etterhvert bekmørkt. Jeg har ingen problemer med mørket, men når man er på et totalt ukjent sted, tror man ihvertfall vet ca hvilken rettning man kom fra og det rasler i skogen bak meg så startet fantasien. Tempo steg plutselig noen hakk og jeg fant raskt en asfaltert vei tilbake.

Kart

Neste dag var jeg ute like etter frokost. Været var perfekt for løping, litt overskyet og passe tempratur. Nå hadde jeg også forespurt meg litt så jeg hadde en plan for turen. Svenskene får terningkast 6 for tilretteleggingen. Godt utvalg imerkede løyper, finn den distansen du vil løpe og følg fargen. Stiene var meget gode, passe brede og supert underlag. Selv etter noen regnbyger var det helt tørt. 


Mange fine vann langs løypa

Grønn sti

Stiene var utrolig godt merket. Hver 200 meter stod det slike fargekoder og hver KM hadde det merket av distansen.

Flotte stier og veldig bra underlag.

Det våteste partiet i løypa



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar